Zadanie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie w szczególności następujące Roboty:
1. Roboty drogowe
- budowa drogi ekspresowej S19 oraz drogi krajowej nr 19 klasy GP - o przekroju 2x2 i łącznej długości około L=15,8 km;
- budowa węzła „KUŹNICA” w km 5+846 – połączenie z drogą krajową nr 19, węzeł typu WB;
- budowa węzła „SOKÓŁKA PÓLNOC” w km 15+125– połączenie z drogą krajową nr 19, węzeł typu WB;
- budowa przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową;
- budowa miejsc obsługi podróżnych POPŁAWCE oraz WOJNOWCE – zgodnie ze standardem MOP I rodzaju, z zapewnieniem rezerwy terenowej dla MOP rodzaju II;
- rozbudowa istniejącej drogi krajowej nr 19
- węzeł KUŹNICA – budowa odcinka dojazdowego do węzła, budowa wlotów na projektowane rondo w śladzie istniejącej drogi krajowej,
- górne przejście dla zwierząt PZD - 5 – przebudowa odcinka DK19, polegająca na przeprowadzeniu drogi krajowej pod projektowanym przejściem dla zwierząt,
- przejazd drogowy WD - 6 – budowa skrzyżowania typu rondo, stanowiącego połączenie DK19 z drogą powiatową nr 1264B, przebudowa zatok autobusowych,
- węzeł SOKÓŁKA PÓŁNOC – budowa odcinka dojazdowego do węzła, budowa wlotów na projektowane rondo w śladzie istniejącej drogi krajowej,
- rozbudowa i przebudowa odcinków dróg gminnych i powiatowych w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowa odcinków dodatkowych jezdni, stanowiących obsługę terenów przyległych;
- budowa zjazdów do istniejących działek;
- budowa infrastruktury komunikacyjnej, zapewniającej obsługę pieszych i rowerzystów – ciągi piesze i pieszo – rowerowe;
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z oznakowaniem i ogrodzeniem drogi ekspresowej
2. Roboty mostowe
-
Budowa obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej
-
2 obiektów typu WGP (1 wiadukt nad drogą, 1 obiekt nad linią kolejową),
-
Budowa obiektów inżynierskich nad drogą ekspresową
-
7 obiektów typu WD (wiadukty nad drogą ekspresową),
-
Budowa przejść dla zwierząt dużych i średnich
-
2 przejścia dolne w tym 1 zespolone z ciekiem,
-
1 przejście górne
-
Budowa przejść dla małych zwierząt i płazów
-
przepusty typu PZM.
3. Urządzenia ochrony środowiska
-
przejścia dla zwierząt,
-
ekrany przeciwolśnieniowe,
-
ogrodzenia naprowadzające w rejonie przejść dla zwierząt,
-
urządzenia oczyszczające wody opadowe,
4. Urządzenia infrastruktury technicznej związanej z drogą
-
budowa kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi,
-
budowa kanalizacji sanitarnej na MOP,
-
budowa sieci wodociągowej na MOP,
-
budowa zbiorników retencyjnych,
-
budowa oświetlenia wraz z zasilaniem,
-
budowa kanalizacji kablowej dla potrzeb Systemu Zarządzania Ruchem,
-
budowa kanału technologicznego.
5. Urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą
-
przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej,
-
przebudowa sieci wodociągowej,
-
przebudowa koryt rowów melioracyjnych i cieków wodnych,
-
budowa drenaży opaskowych,
-
przebudowa istniejącej infrastruktury energetycznej,
-
przebudowa istniejącej infrastruktury teletechnicznej.
6.Obiekty kubaturowe i mała architektura MOP
-
budynki toalety wolnostojącej,
-
elementy małej architektury (zadaszone miejsca wypoczynku dla podróżnych, place zabaw, ławki wolnostojące i kosze na śmieci)
7.Gospodarka zielenią
-
wycinka istniejących drzew i krzewów kolidujących z planowaną inwestycją,
-
nasadzenia zieleni w formie rzędów drzew i krzewów,
-
nasadzenia zieleni dogęszczającej wzdłuż obrzeżnej krawędzi lasu.
8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
-
ogrodzenie drogi ekspresowej,
-
drogowe bariery ochronne,
-
oznakowanie poziome i pionowe projektowanych dróg,
-
osłony przeciwolśnieniowe,
-
urządzenia systemu zarządzania ruchem.
urządzenia systemu buforowania pojazdów ciężarowych i osobowych
9. Rozbiórki
-
elementów dróg i ulic,
-
elementów sieci uzbrojenia terenu,
-
elementów małej architektury i ogrodzeń,
-
obiektów kubaturowych: budynków handlowo-usługowych (2szt.), budynków mieszkalnych (4 szt.), budynków gospodarczych (4 szt.), innych budowli (5 szt.),
-
obiektów inżynierskich (przepustów).
PROJEKTOWANE PARAMETRY DRÓG
W liniach rozgraniczających Wykonawca zaprojektuje i wykona drogę ekspresową S19 oraz drogę krajową Nr 19 klasy GP, w tym elementy infrastruktury o następujących parametrach.
Droga ekspresowa S19
- Przekrój budowany - 2x2
- Przekrój docelowy - 2x2
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna lub sztywna (dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego)
- klasa techniczna - S
- prędkość projektowa Vp - 120 km/h
- ilość i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami - min. 5 m
- rezerwa pod trzeci pas ruchu
- dla przekroju docelowego - brak
- szerokość opaski - 0,5 m
- pas awaryjny - 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR 5
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne* - 2,5 %
*jezdnie drogi ekspresowej na prostym odcinku w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi.
Droga krajowa Nr 19 na odcinku od przejścia granicznego w Kuźnicy,
tj. od km ok. 0+000 do km ok. 0+600,00:
- przekrój budowany - 2 x (2+4)*
- przekrój docelowy - 2 x (2+4)
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - sztywna
- klasa techniczna - GP
- prędkość projektowa Vp - 60 km/h
- ilość i szerokość pasów ruchu - *) - 4 x 3,5 m (wyjazd z kraju) + 2 x 3,5 m (wjazd do kraju)
- pas dzielący wraz z opaskami - min. 5,0 m
- szerokość opaski - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 1,50 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania
- urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR5
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne* - 2,5 %
Droga krajowa Nr 19 na odcinku od km ok. 0+600,00 do km ok. 5+190:
- przekrój budowany - 2x2 (z przejściem do 2x(2+4) na odc. od km ok. 0+600 do km ok. 0+800)
- przekrój docelowy - 2x2 (z przejściem do 2x(2+4) na odc. od km ok. 0+600 do km ok. 0+800)
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna lub sztywna (dookreślona przez Wykonawcę na etapie
- projektu budowlanego)
- klasa techniczna - GP
- prędkość projektowa Vp - 60 km/h (na odc. od km ok. 0+600 do km ok. 3+350),
- 80 km/h (na odc. od km ok. 3+350 do km ok. 5+190)
- ilość i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami - min. 5,0 m
- szerokość opaski - 0,5 m
- szerokość pobocza utwardzonego - 2,5 m (konstrukcja nawierzchni pobocza identyczna jak pasa ruchu)
- przechodząca bezpośrednio w pasy włączeń/wyłączeń
- przy węźle „Kuźnica”
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania
- urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
- kategoria ruchu - KR5
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne* - 2,5 %
* jezdnie drogi krajowej Nr 19 na prostym odcinku w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi.